13 Haziran 2013 Perşembe

Server'e DFF ve TXD Eklemek

Arkadaşlar bu konuda size MTA'da server'ınıza nasıl txd - dff ekleyeceğinizi göstereceğim.

Öncelikle herhangi bir yerde "data" adında bir klasör oluşturalım  ve indirdiğimiz txd-dff'yi data klasörünün içine atalım.

Resmi gerçek boyutuyla görmek için üzerine tıklayın..

Bunu yaptıysak sıra LUA dosyası oluşturmaya geldi. LUA dosyası oluşturmak için MTA Script Editor var fakat Ben LuaEdit kullanıyorum.

LuaEdit programını indirmek için > http://luaforge.net/frs/download.php/1797/LuaEdit_3_0_3RC.zip

Şimdi LuaEdit programını açalım  ve New > Project'e gelelim.  Sonra da bu kodları koyalım:

Kod: 
function replaceModel()
  txd = engineLoadTXD("data/infernus.txd", 411 )
  engineImportTXD(txd, 411)
  dff = engineLoadDFF("data/infernus.dff", 411 )
  engineReplaceModel(dff, 411)
end
addEventHandler ( "onClientResourceStart", getResourceRootElement(getThisResource()), replaceModel)



Burada txd = engineLoadTXD("data/infernus.txd ", 411 )

ve

dff = engineLoadDFF("data/infernus.dff", 411 )

kırmızı olarak yazılan yerlerde data'nın içine attığımız infernus.txd ve infernus.dff dosyalarını uzantılarıyla birlikte gösteriyoruz. Kodda yazan 411 rakamı ise infernus.txd ve infernus.dff 'nin oyunda hangi id yerine geçeceği. Yani burada Infernus'un oyundaki ID'si 411'dir. Bu yüzden oraya 411 yazıyoruz. 

Ve LuaEdit'te kodları yazdıktan sonra File > Save as'e geliyoruz ve şekildeki gibi kaydediyoruz.

Resmi gerçek boyutuyla görmek için üzerine tıklayın..

Ve bunu da bitirince son aşamaya geliyoruz yani meta.xml dosyası oluşturacağız. meta.xml dosyası oluşturmak için:

Öncelikle Başlat > Donatılar > Not Defteri'ni açıyoruz ve şu kodları koyuyoruz.

Kod:
<meta>
    <info author="CrazyRaceR_" name="Infernus" version="1" type="script"/>
    <script src="infernus.lua" type="client"/>

    <file src="data/infernus.txd" type="client"/>
    <file src="data/infernus.dff" type="client"/>
</meta>

Resmi gerçek boyutuyla görmek için üzerine tıklayın..


<info author="CrazyRaceR_" name="Infernus" version="1" type="script"/>

Bu satırda  script hakkında bilgiler veriliyor. Örneğin author scripti yapanın nickidir. name script'in adıdır ben infernus koydum. version'a versiyonunu yazıyoruz. Ve en önemlisi type="script". Burada script mi, mod mu, veya map mi olacağını belirliyoruz yani burada script yazmamız gerekiyor. 

    <script src="infernus.lua" type="client"/>

    <file src="data/infernus.txd" type="client"/>
    <file src="data/infernus.dff" type="client"/> 


Bu satırlarda ise script'te tanıtmamız gereken dosyaları görüyoruz. İlk satırda, az önce LuaEdit'le oluşturduğumuz LUA dosyasının ismini yazıyoruz. Diğer satırlarda ise koyduğumuz txd ve dff dosyalarını scripte geçirmeyi sağlıyoruz. 

Bunları yaptıktan sonra Not Defterinde, Dosya > Farklı Kaydet'e geliyoruz ve dosya adına meta.xml yazıyoruz. Kayıt Türünde ise Tüm Dosyalar'ı işaretleyip kaydediyoruz. 



Ve script'i tamamladık! Son olarak oluşturduğumuz 3 dosyayı da masaüstüne alıyoruz ve üçünü seçip rarlıyoruz. ( Sağ tık > Arşive Ekle) Rarlarken dikkat etmemiz gereken şey ise Arşiv Türü'nün ZIP olarak ayarlanmış olması.



Script'i Çalıştırma

Oluşturduğumuz ZIP dosyasını .. ( Orjinal Dizin C > Program Files) > MTA San Andreas > server > mods > deathmatch > resources içine ZIP OLARAK atıyoruz ve MTA Server.exe'ye ( konsol ) 

start raraverdiğinizisim olarak yazıyoruz. Veya oyunda admin girişi yaptıktan sonra /start scriptinadı yazarak çalıştırıyoruz. Şimdi geldi denemeye !



Resimde görüldüğü gibi Infernus, server'a yüklenmiş ve server'a giren tüm oyuncular infernusu bu şekilde görür.

Ayrıca anlatımda geçen infernus script'i için;

http://rapidshare.com/files/279578566/infernus.zip.html

HAZIRLAYAN : CrazyRacer

Alıntı : www.gtaturk.com
Teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder